Nie trać pieniędzy na kosztowne reklamy! Zastosuj system MLM!

Marketing wielopoziomowy znany również jako Multi Level Marketing lub network marketing, jest względnie nową, ale najbardziej dynamicznie rozwijającą się formą wymiany towarowej na świecie. W naszym kraju system MLM jest jak na razie mało znany,ale na jego zastosowanie decyduje się coraz większa ilość firm działających w większych miastach. Spośród przeróżnych gałęzi marketingu marketing wielopoziomowy wyróżnia się mechanizmem promowania produktów i usług. Jego zamysł polega na naliczaniu wynagrodzeń pojedynczym dystrybutorom, czyli osobom ponoszącym odpowiedzialność za doręczenie produktu do finalnego klienta. Dystrybucja produktu ma miejsce jednak z wyłączeniem tradycyjnej sieci hurtowni i sprzedawców detalicznych, gdyż zamówienie dostarczane jest klientowi bezpośrednio przez producenta bądź jego przedstawiciela. Producent nie tracąc funduszy na drogie reklamy telewizyjne, radiowe czy prasowe, może przeznaczyć te pieniądze na wypłaty dla współpracowników i dystrybutorów. Dzięki przejrzystemu systemowi wynagrodzeń przedstawiciele występujący w imieniu firmy mają lepszy bodziec do działania i większe obroty, którymi nie muszą się dzielić z żadnymi pośrednikami. Spontaniczny wzrost zainteresowania marketing wielopoziomowy zawdzięcza polecaniu sobie produktów przez coraz większą grupę usatysfakcjonowanych klientów. Dzięki temu kolejni zainteresowani mają coraz większe zaufanie do danej firmy i jej produktów. Zazwyczaj przedsiębiorstwo prowadzące biznes MLM posiada bazę aktywnych klientów. Każdy z nich wraz ze wzrostem liczby zakupionych produktów, dostaje coraz większe prowizje. Wypada zwrócić uwagę, że nie ma górnej granicy co do wysokości tej prowizji.

Usatysfakcjonowani klienci polecają daną markę swoim znajomym i w ten sposób jest tworzona siatka klientów, którzy z biegiem czasu zostają aktywnymi dystrybutorami firmy. Jeśli praca w MLM ma generować duże pieniądze to fundamentalną rzeczą jest rozszerzanie sieci dystrybucyjnej. To w jej budowie znajduje się klucz do maksymalizacji dochodów. Ponadto network marketing pozwala na zarabianie pieniędzy nie tylko producentowi czy usługodawcy, ale również innym ludziom, którzy zechcą mieć etat przedstawiciela handlowego. W konwencjonalnym handlu za sprzedaż i promocje odpowiadają punkty handlowe, sklepy bądź różni profesjonaliści od marketingu. W MLM nie ma tych elementów, dlatego liderzy, którzy utworzyli dobrze funkcjonującą sieć dystrybucyjną, dostają proporcjonalne do poziomu zamówień wynagrodzenie. Mówiąc jaśniej, każdy klient polecony przez przedstawiciela handlowego lub kogoś z utworzonej przez niego sieci dystrybutorów, przynoszą mu zysk. Uzyskuje on prowizję nie tylko od produktów sprzedanych przez siebie, ale od wszystkich zakupów w całej grupie. Wysokość otrzymanych zarobków jest więc nieograniczona. Liderzy pełnią tu zasadniczo czołową rolę, gdyż rozmiar utworzonej przez nich sieci i poziom ich zaangażowania przekłada się na faktyczny poziom sprzedaży w firmie. Jeżeli sieć zbudowana przez lidera posiada równomierne obroty, uzyskuje on tak zwany dochód pasywny. Oznacza to, że za raz zbudowaną strukturę otrzymuje comiesięczne wynagrodzenie wytworzone przez własną sieć. Zazwyczaj to chęć wypracowania dochodu pasywnego jest zachętą dla wielu osób, które mają w planach rozpocząć działalność w MLM. Zapewne chętnych byłoby znacznie więcej, ale marketing sieciowy jest mało popularnym określeniem, nie wspominając już o jego idei. Przyczyną takiej sytuacji jest mała ilość informacji na ten temat. NIewiele mówi się o tym w mediach, nie poświęca się temu programów telewizyjnych ani audycji radiowych. Oprócz tego niełatwo jest gołym okiem dostrzec możliwości płynące z MLM, a błędne opinie funkcjonujące w społeczeństwie na temat tej formy dystrybucji negatywnie wpływają na jej skuteczność. Opinie o MLM są różnorodne i w ogromnej mierze zależą od indywidualnych doświadczeń danych osób.

Najbardziej niesprawiedliwą dla marketingu wielopoziomowego opinią, wynikającą zazwyczaj z niewiedzy, jest zarzut, że działają w charakterze piramid finansowych. Działalność MLM polega przede wszystkim na przekazywaniu realnego produktu od producenta do klienta. Czasami zdarza się , że dużo osób sprzedaje małe ilości lub kupuje dany produkt tylko dla siebie.Premie wiążą się ze sprzedażą tego produktu. Natomiast piramida finansowa, to struktura wzorowana na MLM. Zysk przez nią uzyskiwany nie wynika ze sprzedaży, ale z wpłat wpisowego, uiszczanych przez członków przyłączających się do struktury. Zyski osiągają tu głównie osoby będące najwyżej w hierarchii czyli te, które dołączyły na samym początku powstania piramidy finansowej. Nie ma tu faktycznego produktu, który docelowo trafia do klienta końcowego.
Wokół MLM narosło dziesiątki mitów. Ludzie związani z tą dziedziną często opisują ją jako cudowny twór biznesu i sposób na wypracowanie ogromnych i łatwych pieniędzy. Perspektywa ta często kusi ludzi niezbyt ambitnych i leniwych. Osoby takie prędko rozczarowują się i dają za wygraną. Wypada pamiętać, że branża MLM nie jest szczególna pod względem poniesionych nakładów pracy od żadnej innej działalności gospodarczej. Są osoby, które dobrze sobie radzą i zarabiają spore pieniądze, ale są też tacy, którzy pomimo wysiłków wypracowują niewielkie zyski. Jest to zwyczajna działalność gospodarcza polegająca na dobrym schemacie bezpośredniej sprzedaży produktów. Jak w każdej działalności tak i tutaj trzeba włożyć ogrom pracy i mieć choć trochę szczęścia. W branży tej działa prężnie duża ilość firm. Sprzedawane jest wszystko począwszy od chemii gospodarczej i kosmetyków, a skończywszy na żywności.
Bez względu na różne opinie, dla dystrybutorów jest to całkiem dobry sposób na zasilenie prywatnego budżetu.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj: system-mlm.pl/biznes-mlm-alternatywa-dla-etatu/