Zadania agencji interaktywnych

Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie , które pojawiło się stosunkowo niedawno. Sporemu gronu ludzi jest całkowicie obce, ale dla tych, którzy chcą budować wizerunek swoich przedsiębiorstw w sieci jest doskonale znane. Agencje interaktywne powstały w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on właścicielom firm w zakresie marketingu. Z początku miały one spełniać zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak niebawem zmieniły kurs w kierunku programowania. Chcąc stworzyć definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w Internecie opierając się na założeniach przedstawionych przez klienta. Jednym słowem promuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.


Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do głównych działań agencji interaktywnych należy opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to obecnie podstawowy element działalności każdej firmy. Jest doskonałym źródłem informacji o firmie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, będzie bardzo łatwa do odnalezienia w Internecie, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest upowszechnianie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Ważnym działaniem dla promowania marki w sieci jest także prowadzenie kampanii reklamowych. Wysoka ranga firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne przeważnie tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od pewnego czasu modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Następnym istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz programów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie są podejmowane przez agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Nie posiadając własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wykupić miejsce na jej serwerze.


Katalogowanie stron www
Często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego zadaniem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony www. Opłata za umieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest skrupulatnie sprawdzana pod kątem wymogów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak pokazano powyżej agencje interaktywne podejmują serię działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które wykonują najszerszą skalę usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na tych samych mechanizmach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których pierwszoplanowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, posługują się różnymi narzędziami i metodami działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom dotrzeć do ogromnego grona prawdopodobnych przyszłych klientów. Najszersze możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest bezcenna i bezustannie rośnie. Wraz z rozwojem technologii i rozlicznych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do promowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm znajduje się w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeżeli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się poprawą wizerunku Waszej firmy, warto zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam czytelny katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie bardzo proste. To świetne miejsce dla tych, którzy są na początku swojej przygody z aktywnością firmy w Internecie.