Dlaczego watro integrować systemy informatyczne

Nowatorskie, nieustannie rozwijające się sruktury informacyjno-komunikacyjne znalazły stałe miejsce nie tylko w codziennym życiu ludzi, ale także w działalności przedsiębiorstw. Obecnie nikt z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez Internetu, a biznes bez niego nie ma szansy bytu. Obecnie obowiązkowe jest utworzenie przez firmy własnych witryn internetowych, prowadzenie kampanii reklamowych w sieci oraz stały kontakt mailowy z klientami.
Aby firma miała szansę w ogóle dać o sobie znać w Internecie i być tam widoczne dla ewentualnych klientów, nieuniknione jest wykonanie wielu działań i zabiegów. Wszystkie te działania łączy jedna nazwa: marketing internetowy.
Marketing internetowy skupia się przede wszystkim na badaniu potrzeb klienta, który poprzez wpisanie w wyszukiwarce internetowej określonej frazy informuje o swoich preferencjach i potrzebach. Za pomocą wyszukowarki trafia na strony internetowe firm, które są w stanie najlepiej zaspokoić jego potrzeby. Ogromna część sfinalizowanych transakcji handlowych ma swój początek w wyszukiwarce internetowej.
Kluczem do zdobycia jak największej liczby klientów w sieci jest posiadanie funkcjonalnej i bogatej w treść strony internetowej. Strony internetowe przedsiębiorstw zorientowanych na sprzedaż towarów i usług przez Internet muszą być zoptymalizowane pod kontem SEO oraz zbudowane na nowoczesnym oprogramowaniu, a także wyróżniać się przejrzystością oraz dobrym i sprawnym hostingiem.
Posiadanie profesjonalnej strony www to jednak nie wszystko. Samo jej wykonanie jest bezużyteczne, jeśli hipotetyczni klienci nie będą w stanie na nią trafić. Aby była ona widoczna w sieci należy podjąć szereg działań służących jej wypozycjonowaniu, czyli ukazaniu się w grupie pierwszych wyszukiwarki. Do działań tych należą: linki sponsorowane, reklama kontekstowa, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki i mapkach Google. W zależności od aktualnej pozycji strony w sieci i efektów jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć, należy wybrać odpowiednie narzędzie pozycjonowania.

Wyjątkową właściwością Internetu, bardzo cenną z punktu widzenia marketingu, jest łatwość gromadzenia informacji oraz szybka komunikacja, co pozwala otworzyć się firmie na nowych klientów, do których jej oferta wcześniej nie mogła dotrzeć. W odróżnieniu od prasy, radia czy telewizji, Internet daje możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, co pozwala nie tylko na zapoznanie się z kompletną ofertą firmy, ale także na złożenie zamówienia i dokonanie płatności elektronicznej. Bardzo ważną rzeczą jest także dbałość o wiarygodność przedsiębiorstwa w cyberprzestrzeni, co oznacza szybką reakcję na zapytania klientów, bieżącą aktualizację strony oraz przedstawianie oferty zgodnej z rzeczywistością. W budowaniu zaufania do marki wśród użytkowników Internetu bardzo przydatne okazały się popularne od kilku lat portale społecznościowe. Wyróżniają się one głównie dużym zasięgiem i oferują dostęp do informacji na temat użytkowników jak np. wiek, zainteresowania itp. Na tego rodzaju portalach firma ma możliwość utworzenia własnego profilu, gdzie może umieszczać informacje na temat swojej działalności, linki do oferowanych produktów lub usług, spotów reklamowych i tym podobne. Każdy użytkownik może przyłączyć sie do profilu przedsiębiorstwa i śledzić jego ofertę oraz działalność. Najciekawsze jest to, że stworzenie konta na portalu społecznościowym jest bezpłatne, co oznacza, że firma nie ponosi żadnych kosztów za przyciąganie w ten sposób nowych klientów.

W dobrze prosperujących i rozwijających się przedsiębiorstwach często niezbędne staje się wprowadzenie kilku programów informatycznych, których zadaniem jest wsparcie zatrudnionych tam pracowników i usystematyzowanie danych. Mogą to być systemy do prowadzenia księgowości, do obsługi klientów itp. Wszystkie te oprogramowania z reguły są zróżnicowanie i posiadają rozmaite możliwości. Aby wszystkie one mogły ze sobą współpracować i korzystać np. z tej samej bazy danych bądź wymieniać się danymi nieodzowna jest integracja systemów informatycznych. Trzeba podkreślić, że nie wszystkie programy mają możliwość zintegrowania ich z innymi systemami, ale zdecydowana większość tak. Wszystko zależy od programów, na których pracuje przedsiębiorstwo. Integracje systemów informatycznych możemy podzielić na jednostronną i dwustronną. Mając do czynienia z bardzo skomplikowanymi programami informatycznymi stosuje się integrację jednostronną. Dane są wtedy przekazywane z jednego programu, który wysyła dane, do drugiego, który je odbiera. Czynność powrotna nie jest możliwa, jednak taki rodzaj integracji dla rzeszy firm jest wystarczający. Integracja dwustronna to całkowite połączenie systemów informatycznych. Dane mogą wtedy płynąć we wszystkich kierunkach, a funkcjonalność łączonych systemów wielokrotnie wzrasta. Przedsiębiorstwo przed dokonaniem wyboru co do rodzaju połączenia musi wziąć pod uwagę kilka czynników. Głównym jest koszt wykonania połączenia, następnym – użyteczność zastosowanego rozwiązania, ostatnim – możliwości jakie daje posiadane oprogramowanie. Bez względu na wybór rodzaju integracji, niesie ona ze sobą mnóstwo korzyści, które można zauważyć w krótkim odstępie czasu.
W ciągu ostatnich lat świadomość konieczności posiadania wartościowej reprezentacji w sieci wśród przedsiębiorców znacząco wzrosła. Wzrasta również poziom ich informatyzacji i zastosowania innowacyjnych rozwiązań systemowych i informatycznych. To gigantyczna zmiana dla przedsiębiorców, ale także nieograniczone możliwości, które mogą udynamicznić rozwój firm i wygenerować ogromne przychody.